Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

Bolletje rookt uit linkse pijp

Wat het motorblok aangaat.
speedy
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2018, 16:02

Bolletje rookt uit linkse pijp

Bericht door speedy »

Mijn Bol rookt uit de linkse pijp, (staat 2x 2in 1 op), dus linkse cil of zijn buurman waarschijnlijk klephoedjes te vervangen oid. Rechtse cilinders roken niet.
Wat mij ook opvalt is dat als hij warm staat ik links en rechts thv de krukas lagering een licht schrapend geluid hoor, geen geklop, enkel licht schrapen. Kan mij niet meer herinneren van mijn toenmalige bol of die dat ook had, lijkt me van niet. Klinkt in ieder geval niet ok.
Ik hou rekening met een revisie, er staat 45k op maar geen idee of dat klopt of niet.
Klein kansje dat het roken door de carburatie komt, die staat ook nog niet ok, moet nog eens open. Mss cilinders links te rijk, al lijkt het mij geen "te rijk mengsel" rook te zijn, eerder een olie walmpje...
Motor start prima, rijdt onderin ook goed tot +/- 5000tpm, daarboven wil ie niet echt....
Iemand een goed adresje voor een blok = carbu revisie? Mag over heel nl en belgie zijn.
Plaats reactie