Evenement: Donderdag 9 Mei 2024 - Zaterdag 11 Mei 2024 Jubileum Weekend 30 Jaar Bol d’Or Club in Ommen.

Honda CB750 K(Z)

Bedrading, onsteking, startmotor, schakelaars, lampjes, enz.
Plaats reactie
Dirk Ruitenbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2016, 13:02

Honda CB750 K(Z)

Bericht door Dirk Ruitenbeek »

Hallo,

Ik ben opzoek naar een houdertje voor de koolstofstaafjes het liefst met koolstof staafjes die in de deksel van de dynamo zit van mijn Honda 750 cb KZ ik ben al bij div. leveranciers geweest maar zonder succes tot nu toe (Roukema/Woodstof/CMS parts/Japarts/ heeft iemand misschien nog een houder of een idee waar ik deze zou kunnen vinden. ik heb van een leverancier er 1 gekregen en die is net niet goed hij past maar de staafjes staan net iets uit elkaar ze moeten echt van een KZ zijn.

Frame nummer is RC01-2027121
Dirk.
Mart
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2015, 21:02

Re: Honda CB750 K(Z)

Bericht door Mart »

Afbeelding
Ik heb eventueel deze voor je,hij is ooit aan elkaar gelijmd maar werkt nog prima. Weet niet of dit is wat je zoekt, laat maar horen.
Gebruikersavatar
Hansy
Berichten: 259
Lid geworden op: 19 nov 2015, 03:37
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: Honda CB750 K(Z)

Bericht door Hansy »

Afbeelding

Hallo Dirk,

Het onderdeelnummer van de koolborstelhouder(8) is 31126-422-015.
Deze werd gebruikt in elke Bol d'Or(CB750F/CB900F/CB1100F), behalve de CB1100R.
Ook werd hij gebruikt in de CB650 en de CBX1000 (de behuizing van de CBX is anders, maar de koolborstelhouder is hetzelfde).
Los zal je de koolborstelhouder niet zo snel vinden, want meestal laten ze deze aan de bedrading van de stator(5) zitten.
De stator/koolborstelhouder laat men ook vaak in het dynamodeksel(1) zitten en wordt dan compleet verkocht.
Zoek dus naar een stator of een dynamodeksel en je zult je koolborstelhouder snel hebben. Succes!
CB900FA Candy Bourgogne Red en CB900F2B Magnum Silver Metallic-U
Afbeelding
Plaats reactie