Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

kleurcode

Zit je met vragen? Mogelijk weet iemand het antwoord.
Plaats reactie
speedy
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2018, 16:02

kleurcode

Bericht door speedy »

Enig idee waar ik de kleur code kan vinden van de grijs met blauwe lak, CB900FA '81
en is het blauwe gedeelte op de tank een sticker of spuitwerk?
De mijne is nl herspoten en daar is het blauwe gedeelte op de tank gespoten met een Honda sticker erop. Het spuitwerk is best goed, alleen onbegrijpelijk dat de blijkbaar professionele spuiter op een slechte voorbereiding gespoten heeft. Er zitten krassen van te grof schuurwerk onder de lak.
Dus ik wil een 2de lakset laten spuiten in de originele kleur/stickers.
Dit is de mijne:

Afbeelding
CB1100R_Andre
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:12

Re: kleurcode

Bericht door CB1100R_Andre »

Een spuiter in Bentelo kan het zeker voor je doen. Ik heb er al e.e.a. laten spuiten en het is topwerk. Haast moet je alleen niet hebben. Bij belangstelling stuur me dan een persoonlijk bericht.

Groeten, Andre de Boer
speedy
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2018, 16:02

Re: kleurcode

Bericht door speedy »

Helaas is Bentelo voor mij 270km enkel. Ik woon in de zuidelijke nederlanden, Antwerpen ;) Ik hoop een goede spuiter te vinden dichter bij huis, maar de motor heeft geen originele lak meer dus ik zoek de originele laknr. Ik heb ook al gezien dat er op Ebay e.d. wel decalls verkrijgbaar zijn, maar het is niet altijd goeie kwaliteit, dus als iemand een goed adres heeft voor de decalls dat ie wil delen, graag ;)
Gebruikersavatar
Hansy
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 nov 2015, 03:37
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: kleurcode

Bericht door Hansy »

Eerst maar even voor de duidelijkheid wat voor type je nu eigenlijk hebt, want er worden hier een aantal dingen door elkaar gehaadld.
Je hebt het over een CB900FA van 1981, maar een CB900FA is van 1980. Een CB900FB is van 1981.
Op de foto zie ik een CB900FZ van 1979.

Er zijn veel kenmerken waaraan je een type kunt herkennen, maar voor het gemak kun je kijken naar de wielen (ervan uitgaande dat dit de originele wielen zijn).

CB900FZ 1979 heeft zilveren comstars
CB900FA 1980 heeft zwarte comstars
CB900FB 1981 heeft gouden comstars

Jouw type op de foto heeft de eerste type zilveren comstars, dus ik ga ervan uit dat het een CB900FZ uit 1979 is.

De kleurcode voor de CB900FZ is NH-104M-U en deze noemen ze ook wel Pleiades Silver Metallic-U.

Een goede adres voor decals is www.cbdecals.com. Kijk maar even hier:

https://cbdecals.afegraphics.com/index. ... 0D%27or%27
CB900FA Candy Bourgogne Red en CB900F2B Magnum Silver Metallic-U
Afbeelding
speedy
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2018, 16:02

Re: kleurcode

Bericht door speedy »

Hoi,
sorry voor het late antwoord, even niet op het forum geweest.
Inschrijving was 1981, ik ben niet zo thuis in de types. Het is eentje zonder luchtondersteuning op de vork
Bedankt voor de kleurcode.
Plaats reactie