Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

oliedruk te weinig

Zit je met vragen? Mogelijk weet iemand het antwoord.
Plaats reactie
Henne
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2020, 16:06

oliedruk te weinig

Bericht door Henne »

Goedendag allemaal,ik heb een vreemd iets met de Bol"dor 900.Sinds ik mijn blok gesplitst heb en er weer olie in gedaan heb, heb ik oliedruk te weinig.Het lampje gaat niet uit.Er komt wel olie uit het gat van de sensor.De sensor werkt ook,ik heb er luchtdruk op gezet.Ik heb ook nieuwe o-ringen
op de oliesproeier van de primaire ketting gedaan.Verder heb ik ook de by-pass klep gecheckt en ook de klep in de bout van het oliefilter.Volgens mijn weten zou ik druk moeten hebben.De oliepomp heb ik open gemaakt er zitten wel wat groeven in maar of dit het euvel is zou ik niet weten.Misschien heeft er iemand een tip.

Groet Henk.
CB1100R_Andre
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:12

Re: oliedruk te weinig

Bericht door CB1100R_Andre »

Serieus probleem. Ga zeker niet rijden voor je het opgelost hebt. Als het klopt van de oliedruk dan loopt je blok geheid vast. De oliedrukzender heeft maar een heel klein beetje druk nodig om het lampje uit te laten gaan. Iets van 0,3 bar. Een normale oliedruk is rond de 5 Bar, zeg ik zo even uit het hoofd. Getal kan niet helemaal correct zijn, maar het gaat om het idee.
Je merkt op dat je het blok gesplitst hebt. Mag ik vragen waarom? En heb je de spelingen gemeten van de krukas hoofdlagers en die van de drijfstangen? Verder, hoe was de oliezeef? Gezien de staat van de oliepomp zal die zeef niet erg vervuild zijn geweest. Ik ga er maar vanuit dat je alle blokbouten en moeren en zo met een momentsleutel met het juiste aanhaalmoment hebt vastgezet.

Groet, Andre (clubtechneut)
Plaats reactie