Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

Johnyyy`s Cb750f (bj1980)

Vertel wat je hebt gebouwd of waar je mee bezig bent.
Johnyyy
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 dec 2018, 21:42

Re: Johnyyy`s Cb750f (bj1980)

Bericht door Johnyyy »

Bedankt voor de toegevoegde info Andre, als de motor af is zal ik tegen die tijd eens kijken voor een ander setje.
Momenteel eerst me tijd en geld in het bouwen steken :lol: .

Kleine update:
Ben nog steeds bezig om me kabelboom en alles op de juiste plek te maken,
Verder een kleine tegenslag gehad met me achterremklauw, de ontluchtingsnippel was tijdens het ontluchten afgebroken, en toen ik die wilde uitboren en een tap erin draaide brak me tap ook nog af... Dus nu heeft me broer de klauw opgespannen in een c&c en er m10x1 draad in gemaakt, vervolgens heb ik er een stalen bout in gezet en word deze weer afgevlakt en m7draad erin getapt voor de ontluchtingsnippel.
Al het goed is zijn we dan weer terug bij af, en functioneert die weer.

Omdat ik de tank netjes door wil laten lopen met het kontje, ben ik bezig deze een cm of 5 op te hogen zodat de lijn van de motor netjes door loopt.
Ik heb de originelen bevestiging eraf geslepen en 10cm verder een voetje met m8 draad op de tank gelijmd zodat ik hem in de juiste hoogte ken stellen zodat de rand bij de tank net onder het leer van het zadel komt te vallen uiteindelijk.

Verder heb ik een bevestiging gemaakt voor de onder plaat van het kontje en een bevestiging gemaakt voor het kontje zelf degelijk en sterk te monteren.

Ik zat erg te twijfelen over wat voor achterlicht ik zou nemen, maar na 5 verschillende lichten te hebben besteld en allemaal zitten vioole welke ik zou pakken, is mijn keuze gevallen op 2 ronde lampjes.
Ook ben ik vandaag begonnen met een dremel het licht erin te maken, en je ken al goed zien hoe het dadelijk gaat worden.
Wat vinden jullie van de keus van dit achterlicht?
Zal nu eventjes wat fotos toevoegen:

De remklauw: (hier zat me nippel en versplinterde tap er nog in *&#%(#*#$(#$*(#@&^* )
Afbeelding

De nieuwe bevestiging/verhoging van de tank:
Afbeelding

Hieronder 2 fotos met de verschillen van hoe het was, en hoe het dadelijk eruit ziet met de tank verhoogd:
Afbeelding
Afbeelding

Het achterlicht die ik net erin gedremelt heb: (zit nog niet vast)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Johnyyy
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 dec 2018, 21:42

Re: Johnyyy`s Cb750f (bj1980)

Bericht door Johnyyy »

Vandaag accu bakje aangepast zodat deze in het midden van het achterwiel hangt.
Wil graag zoveel mogelijk originelen delen terug hergebruiken dus heb de bevestiging afgeslepen en in het midden weer vast gelast zodat die netjes in het midden hangt.

Voor degene die dit lezen: Ik zoek nog een achterremklauw! heb er zelf al een nieuwe remzuiger en een revisie setje voor liggen, maar helaas is mijn remklauw gesneuveld met me ontluchtingsnippel getrubbel dus ik zoek een anderen :roll: :roll:

paar fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als alles gebouwd is zoals ik wil, word alles pas uit elkaar gehaald om netjes te spuiten/coaten en verder in orde te maken.
Wil eerst zo de completen motor bouwen zodat ik niet achteraf nog ergens een gaatje of beugeltje op moet zetten.
Dit was hem weer... Groetjes
ArieHonda
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 nov 2015, 12:02

Re: Johnyyy`s Cb750f (bj1980)

Bericht door ArieHonda »

Mooi project !
Johnyyy
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 dec 2018, 21:42

Re: Johnyyy`s Cb750f (bj1980)

Bericht door Johnyyy »

Vandaag me zadelomtrek weer vastgemaakt en sluit nu mooi tegen de verhoogde tank aan.
Nu nog dat diehoekige gat op een of andere manier dichtmaken zodat je er niet zo in kijkt.
Denk dat ik er een metalen driehoekje in maak die ik aan de tank vast laat lassen ofzo..

Paar fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carburateurs tijdelijk even terug gezet om de motor te starten om te kijken of alles nog werkt omdat ik nu me kabelboom af heb.
Ben bezig om nog paar kleine dingentjes op zijn plek vast te zetten en dan word die opnieuw in getaped.

Mocht iemand nog een achterremklauw hebben, laat het me weten!!
Plaats reactie