Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

Berichtje uit Alphen aan den Rijn

Schrijf hier een stukje over jezelf.
Plaats reactie
ReginaldB59
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:37

Berichtje uit Alphen aan den Rijn

Bericht door ReginaldB59 »

Beste Bollers,
Ik wil mij graag even voorstellen bij deze Bol ‘d or club.
Mijn naam is Rex Bertrand en woon in Alphen aan den Rijn. Na het behalen van mijn motorrijbewijs in 1977..kocht ik een Honda CB 550K3. In 1981 kocht ik de CB900 Bol d’or en na ongeveer een jaar heb ik daar een Vetter windjammer en kofferset op laten monteren. Vast nog wel bekend onder de “oudere”onder ons. Zelf ben ik van 1959. Na de Bol kwam er een Kawa GTR 1000. Dit was mijn enige en laatste uitstap naar een ander merk, het was geen succes. Er volgde nog een aantal andere Honda’s. 2x CBR 1000, 1x CBR1100XX, 2x Goldwing 1200 1x VTX 1800 en nu een Goldwing 1800. Toen ik in 1998 ander werk kreeg en daardoor ook meer vrije tijd had besloot ik een CB 900 te kopen en op te knappen.
Het werd een CB900 F uit 1981. Precies het zelfde model wat ik in 1981 zelf gehad heb. De motor zag er slecht uit. Gat in cilinder blok omdat de distributie ketting erdoor heen was gekomen etc. De motor kwam van een sloperij. Ik heb er bijna alles aan gedaan om hem weer rijdend te krijgen en het resultaat was zeker niet onaardig.In 2002 kwam een nieuwe vrouw in mijn leven. De Bol eruit, (stom) Goldwing 1200 eruit. Cabriootje terug en een Honda VTX 1800. Mooie motor maar echt niets voor, dat werd al snel duidelijk.
Na een paar jaar wilde ik toch weer een “project”om aan te sleutelen en op te knappen. Ik heb de eerder verkochte Bol in 2006 weer op kunnen sporen en te kopen, ik wist wat er aan gedaan was en wat er nog aan gedaan moest worden, Dus ik hoefde niet meer helemaal op nieuw te beginnen, dacht ik.
Eigenlijk toch weer helemaal opnieuw begonnen om alles zoveel mogelijk origineel te maken. Nu ben ik bezig om de carburateurs onder handen te nemen. Bijna laatste handeling voor het opstarten, maar dat zal nog wel even duren….
Wel, dat was in het kort mijn manier om mijzelf even voor te stellen. Ik hoop dat ik in de toekomst nog wat van jullie kennis gebruik te kunnen maken omdat er toch wel wat vraagjes zijn! 
Gr
Rex Bertrand
Paul Oosterman
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mar 2018, 18:20

Re: Berichtje uit Alphen aan den Rijn

Bericht door Paul Oosterman »

Dag Rex,
leuk dat je ook weer een Bol heb gekocht,ik heb er zelf ook weer een gekocht in 2017, ik woon in Aarlanderveen dus als je hem rijdend heb kunnen we wel een keer afspreken om een rondje te rijden.
succes met sleutelen.

met vriendelijke groet,
Paul Oosterman,
ReginaldB59
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:37

Re: Berichtje uit Alphen aan den Rijn

Bericht door ReginaldB59 »

Hallo Paul.
Bedankt voor je reactie! Als het zover is, lijkt mij dat een leuk plan! Ik hoop binnenkort de revisieset voor de carbs binnen te krijgen. Momenteel lekken ze nog....
Plaats reactie