Evenement: Donderdag 9 Mei 2024 - Zaterdag 11 Mei 2024 Jubileum Weekend 30 Jaar Bol d’Or Club in Ommen.

Voorstellen

Schrijf hier een stukje over jezelf.
Plaats reactie
Andre H
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2020, 19:50

Voorstellen

Bericht door Andre H »

Hallo mensen; voor iedereen gender-kleur-type neutraal
Ik ben bij Bol'dor gekomen ivm laad probleem. Rotor is kapuut. Ik wist niet dat mijn machientje een echte Bol'dortje was.
Heb hem gekregen met toebetaling van garage bij inruil BX Citroen (letop wel zo'n 20jr geleden) Honda F2 750 (boldoortje) reed ieder jaar wel zo'n 100km de afgelopen jaren, heb de fiets mijn look gegeven en indien de accu weer niet eens naar de klote was deed ie zijn ding lekker rijden..met smile van de berijder toeren. :D
Ik ben 64 jr; gereden Triumph; Yamaha XS en nu eigenaar van Honda CB 750 (eigenlijk omdat mijn motormaten in '70 Honda reden en in ik Yamaha.
Natuurlijk de gebruikelijke keuren gehad met spanningsregelaar; echter toen mijn bol. een maand geleden op een mooie voorjaarsdag op de volt meter aangaf geen lading; op zoek gegaan naar info. Laad helemaal niet meer op; via deze website geinformeerd geraakt dat mijn CB750 F2 ook een "BOL" is.
Ben momenteel al ruim week bezig om de bout van de rotor los te krijgen zit dus bijna 40jr gemonteerd, alles volgens boekje gedaan, met slagsleutels bezig etc en hefbomen bedacht. De komende toertocht lijkt mij leuk maar die bout moet alleen nog even los.
Groeten Andre H
CB1100R_Andre
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:12

Re: Voorstellen

Bericht door CB1100R_Andre »

Hallo andere Andre,

Hoe blokkeer je de krukas? Want die bout kan best vast zitten maar moet wel los te krijgen zijn.
Wat kan helpen is het koppelingsdeksel verwijderen (zorg voor een nieuwe pakking want de oude gaat vast stuk) en dan doe je iets tussen de tandwielen van de primaire as en koppeling. Ik heb daar weleens een oude M8 bout voor gebruikt. Die trekt zichzelf vast tussen de 2 tandwielen en je kan kracht op de bout van de rotor zetten.
Het koppelingshuis kan eraf zonder de olie af te tappen, maar laat de fiets dan wel rechtop staan.
Als je nog vragen hebt, stuur me even een privébericht.
Rotor eraf wordt gevecht 2 :-) Sevior kan ze opnieuw wikkelen. Prima kwaliteit en goede service.

Groeten, Andre de clubtechneut
Plaats reactie