Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

Student op een Honda!

Schrijf hier een stukje over jezelf.
Plaats reactie
laurensvdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2018, 00:35

Student op een Honda!

Bericht door laurensvdb »

Hoi allemaal!

Mijn naam is Laurens, ik ben een 26-jarige student in Wageningen en heb sinds een jaar of twee een fijne CB750F uit 1984 in mijn bezit.

Deze motor, sinds 2010 in bezit van een goeie vriend, stond al een aantal jaar in de buitenlucht stil te staan. Ik heb 'm toen gekregen op voorwaarde dat ik er mee zou gaan rijden, en ben nu de derde eigenaar! Nou, dat heb ik geprobeerd... Maar het geluk lijkt nog niet aan mijn zijde.

Mijn technische handigheid breidt zich langzaam uit op autogebied maar van motoren weet ik nog niet zoveel. Als eerste heb ik een gebroken richtingaanwijzer en het gescheurde zadel vervangen. Vervolgens, onder begeleiding, de remblokjes. Maar de ketting en tandwielen, koppelingskabel en banden in maart 2017 laten vervangen door een motorzaak in de buurt. De eerste middag dat ik er daarna mee reed ben ik bij een verkeerslicht van achter (zachtjes) aangetikt, waarna de motor op de rechter zijkant gevallen is. Ik heb het nog drie kwartier volgehouden, daar er alleen cosmetische schade leek te zijn, maar toen was de niet meer bijladende accu helaas leeg.

Na een tijdige zoektocht vond ik een donor motorblok en is de stator en/of de rotor overgezet. Ik wist toen nog helemaal niets van motortechniek dus geen idee wat ze precies vervangen hebben. Feest! De Honda deed het weer. Augustus 2017, op naar m'n ouders voor het weekend, maar daar was de politie het niet mee eens; m'n verouderde kentekenplaat werd ter plekke ingevorderd en ik moest maar een nieuwe regelen (mocht gelukkig wel naar huis rijden!). Omdat ik voor m'n studie naar het buitenland moest heeft de motor vervolgens weer een maand of zeven stilgestaan, bij papa in de tuin, alvorens ik er weer mee op de weg ging. Bij terugkomst in Nederland de motor, met nieuw kenteken, met pijn en moeite naar huis gereden want er is weer een oplaadprobleem. Sinds maart dit jaar al niet meer gereden, tot mijn spijt.

Mijn ambitie voor de winter is om 'm weer te fixen, hoe eerder hoe beter. Tijd en geld zijn als student zijnde altijd schaars (ik heb ook een Peugeot 205 die liefde nodig heeft). Ik heb de uitvoerige uitleg over het oplaadsysteem hier op het forum en in de Ratelketting gelezen en ik moet zeggen dat het me wel een beetje duizelt. Ik hoop op dit forum en het verdere internet nog wat tips en wie weet wat hulp te scoren, zodat ik mee kan met eerstvolgende rit! Heb Youtube al ontdekt dus heb goede hoop. Tot ziens!

Laurens

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jun 2017, 16:50
Locatie: Odoorn
Contacteer:

Re: Student op een Honda!

Bericht door Steef »

Heel veel succes deze winter!!!
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: Student op een Honda!

Bericht door Rene Barelds »

Is het gelukt met het laadprobleem? Meestal is de rotor defect, kom je er niet uit berich me dan even!
Plaats reactie