Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

Mijn CB900F SC01 1979

Vertel wat je hebt gebouwd of waar je mee bezig bent.
Plaats reactie
Henk7777
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2020, 21:12

Mijn CB900F SC01 1979

Bericht door Henk7777 »

https://myalbum.com/album/MGEezD9LKx5r

Begin dit jaar kwam ik via via in het bezit van een Bol 'd Or uit 1979, motor had erg lang stil gestaan.

De motor was in 2002 aangepakt en geel gespoten en het motorblok was zwart gemaakt..

Ik heb van de vorige eigenaar foto's gekregen hoe de motor was voor 2002 en na 2002, te zien via bovenstaande link..

De vorige eigenaar vertelde dat kort na de "make over" de motor stuk ging en toen weggezet is om door mij, 18 jaar later over te nemen omdat de schuur van zijn ouders leeg moest.
Er is ook te zien in welke staat ik de motor heb overgenomen..

Ik besloot toen de motor weer in de oorspronkelijke staat terug te brengen.

Dit is volgens mij aardig gelukt…

De nokkenasketting geleider bleek stuk te zijn en heb beide geleiders vervangen..
De sportuitlaat was ook niet meer te redden en heb voor een 2x2 uitlaat gekozen, geen originele maar die zijn niet meer te krijgen...
Alles is open geweest, pakkingen en rubbers zijn waar nodig vervangen, vloeistoffen zijn vernieuwd.
Remklauwen en rempompen hebben revisie setjes gehad, alle delen zijn bekeken en aangepakt.
Na 9 maanden werk is de motor dus weer voor 80% in de oorspronkelijke staat terug..

Minpuntje, de spuiter heeft de tanksticker niet op de juiste manier erop geplakt, aan de voorkant zit die te hoog en er is blanke lak overheen gegaan, dus niets meer aan te doen…

Ik heb nu een aantal km op de motor gereden, alles werkt zoals het hoort maar hij past niet bij mij, ik zit er niet lekker op.

Misschien is er een serieus forumlid die een CB900F zoekt, dan bied ik mijn CB900F ter overname aan, dan weet ik ook dat deze motor in goeie handen is.
Als er hier geen liefhebber voor is zal de motor op een verkoop site worden aangeboden.

Henk7777
Paul Oosterman
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mar 2018, 18:20

Re: Mijn CB900F SC01 1979

Bericht door Paul Oosterman »

Dag Henk
jammer dat je er niet lekker op ziet hij ziet er weer goed uit zo.
ik heb zelf een vast stuur op mijn CB 900 persoonlijk vind ik dat lekkerder zitten misschien is dat nog wat voor je.

met vriendelijke groet,
Paul Oosterman
20190321_185952.jpg
Henk7777
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2020, 21:12

Re: Mijn CB900F SC01 1979

Bericht door Henk7777 »

Paul,

De tank is lang en daardoor zit het zadel natuurlijk wat meer naar achteren en zit je meer in een sportieve houding...en dat vind ik toch niet zo fijn.

Ik heb nog 2 motoren waar ik wel goed op zit, ik maak er geen probleem van..

Henk
Plaats reactie