Evenement: Donderdag 9 Mei 2024 - Zaterdag 11 Mei 2024 Jubileum Weekend 30 Jaar Bol d’Or Club in Ommen.

Even voorstellen...

Schrijf hier een stukje over jezelf.
Plaats reactie
basg
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2021, 11:59

Even voorstellen...

Bericht door basg »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bas, ik ben 41 jaar oud en woon in De Meern. Ik heb een aantal motoren gehad, de meeste Honda's. De laatste 3 jaar rijd ik op een nieuwe CBR650F, maar daar is weinig aan te sleutelen. Omdat ik het altijd leuk heb gevonden om "iets" met oude motoren te doen ben ik op zoek gegaan naar een oldtimer. Ik kwam uiteindelijk uit bij een soort van schuurvondst, deze CB750F uit 1981. Slechts 13500 km gelopen, de laatste 20 jaar voornamelijk stil gestaan. Ik kon er op rijden maar er was van alles mis mee: remmen slecht, carburateurs lekken, ketting loopt aan, etc. Bovendien zag hij er niet echt mooi uit en zit er roest in de tank. Kortom een leuk klusproject :D
Ik heb er een nieuwe voorband, remblokken, ketting en tandwielen op laten zetten bij aanschaf. De motor daarna naar huis gereden en ben nu stap voor stap de problemen aan het aanpakken. Kort gezegd is mijn plan om hem motorisch in orde te maken, daarna cosmetische zaken aanpakken. Ik wil niet voor een cafe-racer look gaan, maar wel iets sportiever maken door bijvoorbeeld de handlebars en koplamp te verlagen en de tellerunit te vervangen. Verder ben ik van plan om de kuipdelen en tank te spuiten in een frisse kleur.
De Bol d'Or club zie ik als een leuke en nuttige verlenging van deze hobby! Ik hoop om hier veel tips weg te halen, mensen te ontmoeten met dezelfde interesses en uiteindelijk mooie tochten te maken.

Groeten, Bas
Bijlagen
IMG_3173.jpg
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: Even voorstellen...

Bericht door Rene Barelds »

Hallo Bas,

Welkom bij de Boldorclub Nederland! Een oude Boldor is i.d.d. een hele leuke hobby, zowel om te sleutelen als mee te rijden.
Het lekken van de carburateurs zal blijven totdat de tank ontroest is, vernieuw ook het filter in de tank en tankkraan.
Het lidmaatschap kan je regelen via Anton Uilenreef, onze secretaris. Ook kan hij je als je lid bent toevoegen aan de Boldor club app
wat makkelijker/sneller gaat om tips te krijgen en vragen te stellen over de Bol. Je kan dan ook Andre de Boer vragen, hij is onze clubtechneut.
Clubritten en evenementen organiseren we regelmatig zodat er maandelijks wel iets te doen is.

Mvg, Rene Barelds, voorzitter.
basg
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2021, 11:59

Re: Even voorstellen...

Bericht door basg »

Hallo Rene,
Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels lid geworden via Anton.
Ik heb de benzinetank roestvrij gemaakt en gesealed, ligt nu te drogen. Ook een revisiesetje besteld voor de benzinekraan, nieuwe benzineslangen en een filter voor tussen de slang naar de carburateurs. Wat bedoel je precies met het filter in de tank?
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: Even voorstellen...

Bericht door Rene Barelds »

Hallo Bas,

Leuk dat je lid bent geworden, welkom bij de Boldorclub Nederland!

In de benzinetank waar de kraan de tank in gaat zit een filter, die bedoel ik.

Mvg, Rene Barelds
Plaats reactie