Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

Toetreding tot de FEHAC

Belangrijke en minder belangrijke mededelingen en aankondigingen.
Gebruikersavatar
Hansy
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 nov 2015, 03:37
Locatie: Schagen
Contacteer:

Toetreding tot de FEHAC

Bericht door Hansy »

Beste Leden,

Bij de ALV van zondag 20 maart 2022 j.l., heb ik in de rondvraag, aangegeven of het voor ons als Bol d`Or Club
niet zinvol zou zijn om lid te worden van de FEHAC.

FEHAC staat voor " Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs ". Zij bestaat sinds 1976. En zij vertegenwoordigt zo`n 235 leden (clubs en stichtingen) met een totale achterban van meer dan 70.000 leden. Zij behartigt de belangen van die leden en het mobiele erfgoed in de breedste zin van het woord. Het zou te ver voeren om hier een overzicht te geven van die auto-/ motorclubs die bij de FEHAC zijn aangesloten. Graag breng ik jullie de site van de FEHAC onder de aandacht waar jullie het uitgebreide overzicht zullen aantreffen. Jullie zullen verbaasd zijn hoeveel motor merkenclubs zich reeds hebben aangesloten! Naast dit overzicht is er ook een onderdeel "Wapenfeiten" van de FEHAC tevinden. Hierin worden onderwerpen aangegeven welke zij bij de overheid hebben kunnen regelen voorde bezitters van historische motorvoertuigen. Zij heeft zich ook aangesloten bij internationale initiatieven om E-fuel te testen voor gebruik in Mobiel Erfgoed, zowel Frankrijk (FFVE), Duitsland (ADAC) enOostenrijk (OMVV) hebben hier concrete plannen mee. De FEHAC heeft goede " ïngangen " bij o.a.Ministeries, Belastingdienst, Tweede Kamerleden, RDW, KNAC, Bovag en Focwa.

Nu zijn er aan elk lidmaatschap kosten verbonden, voor de FEHAC bedraagt de contributie per lid Euro2,50 per jaar. Voor ons als club zou dit grof weg op een Euro 300,00 per jaar komen. Gezien onze liquide middelen is dat best veel. Realiseer je wel dat als onze club lid zou worden er misschien een contributie verhoging nodig zal zijn.

Waarom dan toch lid worden van de FEHAC? Ik ben de mening toegedaan dat een organisatie als de FEHAC de belangen van historische motorvoertuig bezitters goed kan behartigen en hoe meer leden zij vertegenwoordigt bij de Overheid des te beter dat voor ons allemaal zal zijn.
Zij zullen geen ijzer met handen kunnen breken, maar wel de stem van velen vertegenwoordigen.
En dan toch één en ander kunnen bereiken voor ons. SAMEN STERK!

Het is niet zo dat er nu beslist wordt,. dit zal pas bij de volgende ALV plaats kunnen vinden. Om dit onderwerp dan te bespreken zou ik het op prijs stellen dat jullie dus de site van de FEHAC eens goed door willen lezen zodat je je een beeld kunt vormen van de FEHAC organisatie en haar doelstellingen. En je je standpunt kunt bepalen.

Dank voor jullie aandacht.
Met hartelijke groet, Otto Berkhoudt.
CB900FA Candy Bourgogne Red en CB900F2B Magnum Silver Metallic-U
Afbeelding
Plaats reactie