Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

knipperlichtrelais

Bedrading, onsteking, startmotor, schakelaars, lampjes, enz.
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Re: knipperlichtrelais

Bericht door fuego_gtx »

Na weken zoeken nog steeds geen stap verder.
Heb bij Boonstra Parts een andere schakelaar besteld en vandaag aangesloten.
Ook een nieuw relais geplaatst.
Nog steeds geen knipperlichten.
Weet iemand een goede monteur liefst in de buurt van Landgraaf?
Of heeft iemand nog tips waarom ik geen spanning kan vinden op het relais?
Of simpelweg een idee of spanning eerst op het relais komt en dan via de schakelaar naar de lampen of eerst naar de schakelaar en dan verder.
Op het schema kan ik wel zien dat van de schakelaar 2 draden naar de linker resp. rechter lampen gaan en 1 draad naar het relais maar of dat een spanningvoerende draad is kan ik niet herkennen.
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: knipperlichtrelais

Bericht door Rene Barelds »

Hallo Fuego,

Het is een vrij simpel systeem, even in Jip en janneke taal.

De stroom voor de knipperlichten loopt als volgt:
- accu naar startrelais ( dikke rode kabel )
- startrelais naar contactslot ( rode draad )
- contactslot naar zekeringkastje, zekering nr 3 ( zwarte draad )
- zekeringkastje naar knipperlichtautomaat/relais ( groen witte draad )
- knipperlicht automaat naar stuurschakelaar ( grijze draad )
- stuurschakelaar naar linker ( oranje draad ) of rechterknipperlicht ( blauwe draad )
- knipperlicht naar massa .

In een eerdere post zeg je dat er simpelweg geen spanning op het relais komt, contact moet uiteraard aan staan! Je hebt het niet over andere functies die niet werken ( via zekering 3 zijn ook de claxon en beide remlichtschakelaars gezekerd ) dus gaat het pas daarna de zekering mis. Kijk even bij de verbindingsstekker van het zekeringskastje ( deze bevind zich in de koplamp ) of er voor en na deze stekker spanning op de groen/witte draad staat en of de spanning er bij het relais ook nog is, volgens jouw komt er geen spanning op het relais,dan zit daar het probleem... Kom je er nog niet uit mag je best even naar Almere komen maar dat is niet naast jouw deur..
Groet, Rene Barelds
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Re: knipperlichtrelais

Bericht door fuego_gtx »

Dankjewel Rene, daar kan ik wat mee.
Wordt vervolgd.
Greetz, Arno
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: knipperlichtrelais

Bericht door Rene Barelds »

Is het gelukt Arno?

Mvg, Rene
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Re: knipperlichtrelais

Bericht door fuego_gtx »

Helaas door omstandigheden nog geen kans gehad ernaar te kijken.
Hoop vanaf nu meer tijd te krijgen.
Word vervolgd.
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Re: knipperlichtrelais

Bericht door fuego_gtx »

Eindelijk werkt alles weer :D
Boosdoener was uiteindelijk een kabelbreuk in de grijswitte kabel naar het relais.
Bij de overgang naar de dikke kabelboom bij het balhoofd was die draad helemaal in tweeen, het leek wel of hij doorgeknipt was zo netjes.
Maar alles werkt weer.
Dankjewel voor de hulp Rene.
Greetz, Arno
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Re: knipperlichtrelais

Bericht door fuego_gtx »

Pfff nu wil de motor niet starten.
Na alles weer gemonteerd re hebben blijkt dat de benzine nagenoeg even hard onder de carbs wegloopt als het aangevoerd word.
Gisteren met veel moeite de carbs gedemonteerd, ik denk dat de vlotters vasthangen, de benzine loopt uit de overlooppijpjes weg.
Vandaag de vlotters nakijken.
CB1100R_Andre
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:12

Re: knipperlichtrelais

Bericht door CB1100R_Andre »

Kijk ook naar de zittingen van de vlotternaalden. Daar wil ook nog weleens wat troep op neerslaan.
Dremel verkoopt een MESSING borsteltje dat prima in het gaatje past waar het vlotternaaldje in beweegt. Dremel verkoopt ze ook van RVS, maar die moet je absoluut niet gebruiken. Die beschadigen de (ook messing) zittingen alleen maar.
Zoals je in een andere post al aangaf, nieuwe vlotternaalden kunnen ook wonderen doen.
Altijd even proberen, als je de carb-set verwijders hebt. Leg de set op de kop met de vlotterkamers eraf. Blaas door de benzineslang en til de vlotters op. Dan mag je geen weerstand voelen bij het blazen. Als je ze in de ruststand hebt staan, mag je geen lucht door die slang kunnen blazen.

Groeten, Andre
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Re: knipperlichtrelais

Bericht door fuego_gtx »

Even een schop naar boven :D
Door mijn werk als buschauffeur in Luxemburg ben ik heel weinig thuis.
Na het vervangen van de naalden en o-ringen is de brandstoflekkage verholpen, maar wilde mijn bolletje nog steeds niet lekker lopen, vaak zelfs maar op 2 potten.
Uiteindelijk ook de aanzuigrubbers vervangen, en jawel eindelijk alle potjes lekker in actie.
Wat een genot eindelijk weer van die lekkere brom te kunnen genieten:)
Zoals ik al aangaf werk ik tegenwoordig in Luxemburg waardoor ik nog minder kans krijg om te touren.
Daarom heb ik met pijn in mijn hart besloten na ongeveer 10 jaar (niet altijd even trouwe) dienst afscheid te moeten nemen van mijn motor.
Plaats reactie