Hallo Rene! Ik ben al het een en het ander aan het knutselen geweest.
Heb alleen geen fotos gepost omdat ik het gevoel had dat het eigenlijk niemand wat boeide omdat ik geen reacties kreeg, maar ik zal vanaf nu wat beter deze project pagina bij houden.
Ik heb het volgende nu gedaan:
-Mijn voor remklauwen gestraald, opnieuw zwart gespoten en gereviseerd.
-Achterremklauw gestraald en opnieuw zwart gespoten. (revisie setje ligt klaar alleen kon geen achterrem zuiger meer aankomen dus ik laat er nu eentje draaien van rvs 316)
-Achterrempomp is gestraald, zwart gespoten en gereviseerd.
-Koplamp en teller unit is een heel stuk gezakt en dichter richting de voorvork geplaatst zodat alles wat dichter bij elkaar zit.
-Carburateurs zijn gestaald, op nieuw zwart gespoten, gereviseerd en weer netjes in elkaar gezet.
-Verlichting werkten niet, bleek een kabelbreuk te zijn en 1 zekering was kapot, dus is vervangen en nu doet alles het weer.
Momenteel is me zekering houden verplaatst in me koplamp en ben ik de kroonplaat aan aan het passen omdat ik het origineel kunstof honda plaatje wat op de zekering houder zat, persee weer terug wilde op de motor, alleen dan zo laag mogelijk op de kroonplaat.
Mijn bedoeling is om met zoveel mogelijk originelen onderdelen (op het kontje na) er een mooie cafe racer van te maken.
Ik probeer de originelen onderdelen dus aan te passen en weer terug te laten komen in de motor.
Het kontje van de motor heb ik wat in gekort en daar ben ik met polyester nu mee aan de gang gegaan, en inmiddels 5 achterlichten verder heb ik besloten dat er als achterlicht 2 rondje lampjes in gemaakt worden.
Voordat de motor echt compleet uit elkaar gaat, wil ik eerst het uiterlijk in grote richtlijnen goed hebben, zodat ik naderhand geen aanpassingen meer hoef te doen, en bvb het frame of weet ik het wat.
Als het uiterlijk naar mijn zin goed is, en alle overige dingen zijn van het frame af gehaald en aangepast hoe ik het wil, word hij pas helemaal uit elkaar gedraaid om naar de coater en spuiter te gaan, maar tot die tijd blijft het blok er nog eventjes in hangen.
Omdat het blok al 85.000 heeft gelopen heb ik een 2e blok gekocht met 40.000 waar ik een kop revisie op uit wil voeren en die ik dan netjes in orde kan maken en spuiten en dan kan ik het oude blok gebruiken voor extra onderdelen.
Bedoeling is om het frame, de achterbrug, remstang en rem/schakelset glanzend zwart te coaten, het blok, carburateurs en de remmen mat zwart en de tank en het spatbord wil ik legergroen laten spuiten.
Zal een paar fotos toevoegen:
(Rempomp uit elkaar gehaald)

(Rempomp en klauwen gereviseerd en hittebestendig zwart gespoten en afbakken in de oven)

(Carburateurs gestraald)

(mat zwart gespoten, en erna afgebakken in de oven)

(puzzeltje weer in elkaar zetten)

(nieuwe motorlift gekocht)
Als iemand nog een nette set rvs remleidingen heeft liggen voor zowel voor als achter, dan hoor ik het graag