Evenement: Zondag 17 Maart 2024 Bollenmarkt + Algemene Leden Vergadering in Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.

Bridgestone BT46

Over rubber, remstof en wegligging
Plaats reactie
Anton
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:49
Locatie: Aalten

Bridgestone BT46

Bericht door Anton »

Ik had 2 maanden geleden voor een CB900FD een nieuwe set banden nodig. Op dat moment kon ik alleen de voorband nog maar van de nieuwe BT46 vinden op internet. Nu ik voor een CB1100F een nieuwe set banden nodig heb, heb ik dus weer gezocht. Deze zijn nu inmiddels wel verkrijgbaar, en ze zijn zelfs een stuk goedkoper als de aloude BT45. Ik betaal nu bij Oponeo.nl nog geen €200 voor een set.
De BT46 is naar verluid een geheel nieuwe band voor alle yougtimers. Dus moderne techniek ingezet voor banden van de wat oudere motorfietsen. Omdat dit een paar jaar geleden ook werd beweerd van de Continental Classic Atack, wat achteraf helemaal onjuist bleek te zijn, heb ik deze set nu aangeschaft om uit te vinden of wat beweerd wordt, werkelijk waar is. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Bij de snelheids klasssen van deze banden is de onderscheiding in tot 210km/uur, en tot 240km/uur. (Scheelt maar €5) Omdat bij mij dez banden onder een CB1100F komen heb ik voor de tweede optie gekozen.
Anton
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:49
Locatie: Aalten

Re: Bridgestone BT46

Bericht door Anton »

Ik heb inmiddels meerdere kilometers op deze BT46 banden gemaakt. Hij ligt goed op weg weg en geeft voldoende feed back. ook onder natte omstandigheden geeft hij voldoende grip. Het enige minpunt wat ik kan ontdekken is de gevoeligheid voor langs ribbels in het wegdek, aar dat vind ik geen probllem. Het houd je lekker wakker :D
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: Bridgestone BT46

Bericht door Rene Barelds »

Hoeveel kilometers heb je er inmiddels mee gereden? Kan je ook wat zeggen over het slijtage patroon en het eventuele cuppen van de voorband?

Groet, Rene
Plaats reactie