Evenement: Donderdag 9 Mei 2024 - Zaterdag 11 Mei 2024 Jubileum Weekend 30 Jaar Bol d’Or Club in Ommen.

Eindelijk voorstellen vanuit Deventer

Schrijf hier een stukje over jezelf.
Plaats reactie
Gerolf1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2020, 08:57

Eindelijk voorstellen vanuit Deventer

Bericht door Gerolf1234 »

Goede avond allemaal,

Ik ben alweer sinds eind Juni dit jaar lid, en ik had me nog niet voorgesteld. Vandaar dat het toch wel eens tijd wordt mezelf voor te stellen.

Gerolf Wilting, 34 jaar, woon in Deventer vader Van 2 kinderen (1,5 en 5) En man van Ilona (vaker op de TT geweest dan mezelf); momenteel in het bezit van 2 boldor's 1 750 F2 uit 82 (compleet maar loop of sloop) en een 900 uit 80.

De liefde begon bij het kopen van mijn eerste fiets, een bekende van me had toen de 750 te koop (toen nog met kuip). Ik ben me toen meer in de Bold gaan verdiepen en een fiets met zoveel historie en zon mooie kont kon ik niet laten gaan.

De 750 heb ik nu wat jaren in mijn bezit, met het idee deze op te knappen (hij is namelijk met spuitbus matzwart gespoten, door de vorige eigenaar)
Maar helaas is hij door allerlei prive zaken onder het kleed beland, omdat hij mij in Assen op de TT had laten staan waarna ik hem aan moest drukken.

Vanwege tijd en wel weer willen rijden de 900 gekocht.

Ook hier zien was kopen, liefde maakt blind etc.

Kleur, en ja stickers niet orgineel OK (staat op de lijst, maar eerst rijden)

Tenminste dat was het plan, naar de koop terug gereden vanuit omgeving Venlo naar Deventer. Eerst rustig warm laten draaien, toen even los getrokken en ja de PK's kwamen los.

Bij het van de snelweg draaien bleef de Motor hoog stationair lopen en plofte af en toe. Om niet hetzelfde te laten gebeuren als met de 750 overnacht de 900 in mijn schuur op de brug en heb ik direct een afspraak gemaakt bij een monteur van Ten Kate. Naar een inspectie werd duidelijk dat ze inderdaad liefde nodig had. Dat heeft ze gekregen bij de huidige km stand van krap 80.000;
-Olie en filter
-Bougies
- Caberateurs ultrasoon gereinigd en O-ring
- klepdeksel pakking vervangen en bout linksvoor voorzien van Helicoil
- Kleppen opnieuw gesteld
-Filter achter de benzine kraan.

Ze rijdt sinds dien weer heerlijk en loopt als een zonnetje.
Na wat korte ritjes 50 km heeft ze een paar week stil gestaan

Toen ik haar aan het poetsen was kwam ik de aansluiting boven de startmotor tegen dit draadje zat nog met 1 stukje vast, deze opnieuw gemonteerd. En de kabel die door de startmotor loopt was aan elkaar gesoldeerd en lag bloot tegen het blok. Ook deze opnieuw gesoldeerd en geisoleerd.

Nog weer een kort ritje gemaakt en weggezet enkele dagen later start ze niet meer.

Omdat ik niet kan rijden dacht ik, nu ga ik me eerst eens voorstellen.

Groet, Gerolf
Bijlagen
750 in Assen.JPG
IMG-20200729-WA0005.jpeg
900 in schuur.jpeg
ArieHonda
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 nov 2015, 12:02

Re: Eindelijk voorstellen vanuit Deventer

Bericht door ArieHonda »

Mooi verhaal, zo gaat het vaak met de Oude Bollen, maar als je er wat tijd [en geld]
in steek en hij loopt weer lekker is het wel genieten. groet Arie
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: Eindelijk voorstellen vanuit Deventer

Bericht door Rene Barelds »

Beste Gerolf,

I.d.d. een mooi verhaal, wel jammer dat hij nu niet meer start. Wat meestal wel werkt ( mits de motor goed lopend is weggezet ) is
om even de carburateurs af te tappen zodat je met starten verse benzine hebt. Onderaan elke carb zit een aftapplugje, benz kraan
dichtzetten en alle 4 de cabs even laten leeglopen in een bakje. Daarna kraantje open even wachten zodat de carbs weer vollopen
en starten. Handig is om de dag ervoor de accu even aan de lader te zetten zodat het blok tijdens starten snel ronddraait.

Mvg,
Rene Barelds
Plaats reactie