Evenement: Donderdag 9 Mei 2024 - Zaterdag 11 Mei 2024 Jubileum Weekend 30 Jaar Bol d’Or Club in Ommen.

Even voorstellen

Schrijf hier een stukje over jezelf.
Plaats reactie
Tenred
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2021, 15:57

Even voorstellen

Bericht door Tenred »

Hallo, mijn naam is Guus van Lingen en ben al zo'n 30 jaar in het bezit van een Honda CB900 Bol d'Or uit 1982. De laatste 15 jaar heeft hij echter stilgestaan (sinds we in Frankrijk wonen). Ben nu bezig hem te verbouwen tot een café racer. Heb hem helemaal uit elkaar gehaald behalve het blok. Frame en tank zijn gezandstraald en gespoten. Nu bezig om hem weer in elkaar te zetten met vele nieuwe onderdelen omdat ze na 15 jaar stilstaan niet zo best meer waren of gewoon de geest hadden begeven. Kom echter nog wel wat problemen tegen en hoop hier met behulp van jullie antwoord op te vinden. Groet, Guus
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: Even voorstellen

Bericht door Rene Barelds »

Hallo Guus,

Welkom op het forum van de Bol d'Or club Nederland. Mooi dat je hem na 15 jaar slapen weer rijdbaar aan het maken bent!
Vragen over hoe dingen op te lossen kan je onder het kopje Bol d'Or techniek plaatsen.
Na 15 jaar stilstaan zou ik toch voor de zekerheid even binnen in het motorblok willen kijken naar de staat van e.e.a, mochten er dingen niet in orde zijn kan je dat nu meteen in orde maken... Als je dat niet ziet zitten maak dan in ieder geval de zeef even schoon die in de carterpan zit en verse olie + filter, kan je een hoop narigheid besparen.
Foto van hoe de motor was/nu is word altijd gewaardeerd!

Groet, Rene
Tenred
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2021, 15:57

Re: Even voorstellen

Bericht door Tenred »

Hallo Rene,

de zeef heb ik schoon gemaakt het oliefilter vervangen en ook de carburateur ultrasoon gereinigd. De kleppen seals zou ik voor de zekerheid ook vervangen willen hebben, maar dat lijkt mij een te lastige klus.

Waar kan ik de foto's voor en na plaatsen?

Groet,
Guus
Anton
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:49
Locatie: Aalten

Re: Even voorstellen

Bericht door Anton »

Hallo Guus. Ik ben Anton, de secretaris van de Boldorclub. Als ik je ergens mee kan helpen, dan laat dit maar even weten. Het lijkt mij echter wel raadzaam om eerst even lid van de Boldorclub te worden, zodat je volledige toegang tot de website hebt. Je kan dan vrij eenvoudig aan kennis en onderdelen komen via andere leden. Dat je in Frankrijk woont is helemaal geen beletsel. De zwarte Boldor, waar nu mijn zoon nog op rijdt, heeft indertijd ook nog een jaar of 6 in Frankrijk gestaan. Ik heb daar een huisje. Mijn zoon heeft in Frankrijk leren motorrijden, op slippertjes en in een korte broek. Je moet er nu niet aan denken :o
Hopelijk kunnen we binnenkort zelf ook weer naar Frankrijk.
Afbeeldingen van jouw Bol kan je eenvoudig invoegen. Kijk maar even naar de bovenvermelde knoppenbalk.
Plaats reactie