Evenement: Donderdag 9 Mei 2024 - Zaterdag 11 Mei 2024 Jubileum Weekend 30 Jaar Bol d’Or Club in Ommen.

Introductie Rob met CB900F2

Schrijf hier een stukje over jezelf.
Plaats reactie
robm
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2021, 19:55
Locatie: Haaren (Nbr)

Introductie Rob met CB900F2

Bericht door robm »

Hoi,
Ik ben Rob, 55 jaar oud en heb eind vorig jaar een CB900F2 gekocht. Was al een tijdje op zoek naar een grijze want die vind ik het mooiste. Inmiddels de motor een grote beurt laten geven en de remmen laten reviseren.
Toen ik hem ophaalde vond ik hem al een ratelend geluid maken. Ik denk nu dat de 2 middelste cilinders niet meelopen wat die uitlaten blijven veel kouder dan de rest. Ik heb de bougies eruit gehad maar dat lijkt niet het probleem.

Tips en trucks zijn welkom ;-)

Woon zelf in de omgeving van Den Bosch. Hoop nog een leuk aantal ritten te kunnen maken met deze motor. Liefst op alle 4 de cilinders ;-)
Bijlagen
20210328_195820.jpg
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: Introductie Rob met CB900F2

Bericht door Rene Barelds »

Hallo Rob,

Welkom bij de Bol d' Or club Nederland.
De uitlaatbochten horen ongeveer dezelfde temperatuur te hebben, dat de middelste cilinders ( 2 en 3 ) veel kouder zijn is dus niet goed.
Dat cilinder 2 en 3 niet goed meelopen hoeft geen verband te houden met de ratel. Je schrijft dat je de motor een grote beurt hebt laten geven, je mag dan verwachten dat die motorzaak ( monteur) aangeeft wat er mis is met de motor en eventueel met het rijwielgedeelte en een reparatie advies geeft. Was het ratelende geluid er niet toen je de motorfiets wegbracht en liep de motor toen wel op 4 cilinders ??
Ik zou er even niet meer mee rijden voordat duidelijk is wat er mis is om eventuele motorschade verder te voorkomen.

Groet, Rene Barelds
robm
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2021, 19:55
Locatie: Haaren (Nbr)

Re: Introductie Rob met CB900F2

Bericht door robm »

Hoi,
Bedankt voor je feedback. Toen ik de motor kocht liep hij niet. Vandaar dat ik hem heb weggebracht naar een motorzaak. Daar hebben ze de carburateurs schoongemaakt, remmen gereviseerd, nieuwe filters en olie ververst.

Vandaag de motor daar maar weer naar toe gebracht. De monteur verdacht de bobine. Hopelijk is dat het probleem van de missende 2 cilinders en de fikse ratel.
Rene Barelds
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2015, 10:55
Locatie: Almere

Re: Introductie Rob met CB900F2

Bericht door Rene Barelds »

Hallo Rob,

Als er een bobine stuk is heeft altijd de combinatie cilinder 1 en 4 of cilinder 2 en 3 een probleem, nooit 2 en 3!! (de 2 middelste cilinders).
In je eerste bericht schreef je dat de motorfiets een grote beurt heeft gehad, in je tweede bericht de carburateurs schoongemaakt, remmen gereviseerd nieuwe filters en olie. In het geval van een grote beurt had er gewoon diagnose gesteld moeten worden met eventueel een reparatie advies, is het andere geval niet perse alhoewel ik het wel gedaan zou hebben. Als deze motoren op 2 cilinders lopen ( hoewel dat amper gaat ) kan er zeker mechanisch geluid te horen zijn, uiteraard kan dit ook een andere oorzaak hebben. Het is essentieel dat daar duidelijkheid over komt zodat je weet waar je aan toe bent.

Groet, Rene Barelds
Plaats reactie