Evenement: Donderdag 9 Mei 2024 - Zaterdag 11 Mei 2024 Jubileum Weekend 30 Jaar Bol d’Or Club in Ommen.

Brandstoflekkage

Wat het motorblok aangaat.
Plaats reactie
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Brandstoflekkage

Bericht door fuego_gtx »

Goede middag allemaal.
Na een lange tijd stil te hebben gestaan (zie topic over knipperlichtrelais) ben ik gister eergister overgegaan op hermonteren van alle onderdelen, en motor naar buiten gerold om hem te starten.
Meteen na het openen van de benzinekraan loopt de benzine uit allevier de carbs onder bij het overlooppijpje.
Dus ik denk dat de vlotters vast zitten.
De carbs uitgebouwd (pfff flinke klus met ingebouwde motor) en opengemaakt maar alle vlotters lopen lekker soepel.
De boel weer in elkaar gezet en de tank op kratjes gezet en aangesloten op de carbs.
Kraantje open en geen enkele lekkage meer te zien.
Dus alles weer op de motor gemonteerd en plots zeikt de benzine weer onder de carbs uit???
Wie kan iets bedenken??
Greetz, Arno
Paul Oosterman
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 mar 2018, 18:20

Re: Brandstoflekkage

Bericht door Paul Oosterman »

Dag Arno,
ik heb het zelfde gehad en heb toen de vlotter naalden vernieuw en daarna eigenlijk geen last gehad ik merk wel als je ze aftapt of even droog laat staan dan willen ze soms wel weer eens gaan lekken dan een of twee maal aftappen en weer vullen dan is het meestal wel over.
met vriendelijke groet
Paul Oosterman
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Re: Brandstoflekkage

Bericht door fuego_gtx »

Heb nieuwe vlotternaalden besteld ben benieuwd ga ze volgende week wisselen.
Greetz, Arno
fuego_gtx
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:59

Re: Brandstoflekkage

Bericht door fuego_gtx »

Yessss mijn bolletje rijd weer:)
Motor loopt alleen nog niet helemaal soepel, hij trekt ergens valse lucht aan en weet nog niet waar.
Greetz, Arno
CB1100R_Andre
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 nov 2015, 22:12

Re: Brandstoflekkage

Bericht door CB1100R_Andre »

Spuit eens wat remreiniger op bv de inlaatrubbers en waar de gasklep-asjes door de carbs lopen.
Zie dit clipje op youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=FejdjFuLdAk&t=680s
Werkt prima om luchtlekkages op te sporen.

Groeten, Andre
Plaats reactie