Graag wat advies
Bij mijn nieuw project zie ik rare hoon sporen in de cilinders (alle 4). Zie foto.. Sorry history is onbekend buiten dat hij olie verbruikte. Stond daarna 25 jaar stil.
Deze sporen zijn haaks op de cilinderwand, lijkt mij niet correct.
Ik wil deze opnieuw honen. Om de 45graden lijnen te krijgen.
Cilinders opgemeten zijn 62.04mm is dit raadzaam? Geen idee wat de tolerantie is?
Evenement: Zondag 8 Maart 2026 ALV + Bollenmarkt in de Blokhut “De Eindsplits” in Zetten.
Aangepast naar zuigerveren
Aangepast naar zuigerveren
Laatst gewijzigd door AK freak op 11 jan 2026, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Honen cilinders
Hoon aparaat gekocht. Kan niet moeilijk zijn...
Afijn frame, achterbrug en wat klein spul zijn naar de poedercoater gebracht.
Balhoofdlagers zijn slecht. Wil skf bestellen maar weet iemand de maat?
De schaal delen zitten nog in het frame bij de verf boer..
Maten zijn volgens mij :
Onder 30x55x17
Boven 26x48x15
Kan iemand dit bevestigen vooral de buitenmaat!
Afijn frame, achterbrug en wat klein spul zijn naar de poedercoater gebracht.
Balhoofdlagers zijn slecht. Wil skf bestellen maar weet iemand de maat?
De schaal delen zitten nog in het frame bij de verf boer..
Maten zijn volgens mij :
Onder 30x55x17
Boven 26x48x15
Kan iemand dit bevestigen vooral de buitenmaat!
De maten zijn bijna goed. Alleen 26x48x15 moet 26x47x15 zijn.
Zoek ff op internet naar SSH-903, dat is het nummer van een complete set balhoofdlagers.
Die set is makkelijk verkrijgbaar.
Zoek ff op internet naar SSH-903, dat is het nummer van een complete set balhoofdlagers.
Die set is makkelijk verkrijgbaar.
Re: middenbok plaatsen
Met dank, balhoofdlagers zij vervangen.
Nu verder met frame opbouw vers na de poedercoater.
Weer vraagje de middenbok horen daar geen rubbers op zodat dit niet direct tegen de achterbrug klapt? Vindt ze niet in onderdelen boek.
Nu verder met frame opbouw vers na de poedercoater.
Weer vraagje de middenbok horen daar geen rubbers op zodat dit niet direct tegen de achterbrug klapt? Vindt ze niet in onderdelen boek.
Wanneer je originele uitlaten hebt, zou er aan de linkerkant aan de demper een rubber blokje moeten zitten.
Dat is nummer 22 op het plaatje.
Onderdeelnummer is: 95011-61000
Bij vervangingsdempers hebben ze meestal iets aan de ophangsteun gemaakt met een rubber. Ook aan de linker kant.
Mocht je een 4-in-1 demper hebben, die altijd aan de rechter kant hangt, dan wordt er ook altijd een apart steuntje bij geleverd voor aan de linker kant. Die zit dan aan het ophangpunt waar normaal de linker demper aan zou hangen.
Dat is nummer 22 op het plaatje.
Onderdeelnummer is: 95011-61000
Bij vervangingsdempers hebben ze meestal iets aan de ophangsteun gemaakt met een rubber. Ook aan de linker kant.
Mocht je een 4-in-1 demper hebben, die altijd aan de rechter kant hangt, dan wordt er ook altijd een apart steuntje bij geleverd voor aan de linker kant. Die zit dan aan het ophangpunt waar normaal de linker demper aan zou hangen.
Zuigerveren
Thanks dat gaat helpen
Meteen een volgende vraag mbt zuigerveren.
Ik heb een site in frankrijk Jeanotmoto.fr gevonden daar kost een set voor 4 cilinders 90 euro. Iemand mee bekend?
Andere sutes vragen vele male meer.
Meteen een volgende vraag mbt zuigerveren.
Ik heb een site in frankrijk Jeanotmoto.fr gevonden daar kost een set voor 4 cilinders 90 euro. Iemand mee bekend?
Andere sutes vragen vele male meer.
Re: Aangepast naar zuigerveren
De meeste bedrijven leveren alleen originele veren van Honda en ja die zijn een stuk duurder.
Jeanotmoto.fr ken ik niet, maar die levert internationaal, dus je zou ze daar kunnen kopen.
Er zit ook een bedrijf in Japan dat heet Cruizinimage, waar ik ook wel eens een zuigerset heb gekocht. Ik heb er alleen maar positieve reacties over gelezen. Je kunt direct op hun website bestellen en ze zijn ook te vinden op Ebay.
https://www.cruzinimage.net/2017/08/30/ ... t-include/
Jeanotmoto.fr ken ik niet, maar die levert internationaal, dus je zou ze daar kunnen kopen.
Er zit ook een bedrijf in Japan dat heet Cruizinimage, waar ik ook wel eens een zuigerset heb gekocht. Ik heb er alleen maar positieve reacties over gelezen. Je kunt direct op hun website bestellen en ze zijn ook te vinden op Ebay.
https://www.cruzinimage.net/2017/08/30/ ... t-include/
Re: Aangepast naar zuigerveren
De spullen zijn binnen 
Volgens het wph moet je de zuigers monteren en dan het cilinder blok eroverheen schuiven. Is het niet handiger de zuigers 1voor1 in het cilinder blok te plaatsen en dan op het blok 1 voor 1 de zuigers op de drijfstangen plaatsen/koppelen?
Volgens het wph moet je de zuigers monteren en dan het cilinder blok eroverheen schuiven. Is het niet handiger de zuigers 1voor1 in het cilinder blok te plaatsen en dan op het blok 1 voor 1 de zuigers op de drijfstangen plaatsen/koppelen?